Hola famílies!!
Des de la llar d'infants creiem que una bona comunicació és la base per a
un bon desenvolupament. Per aquest motiu no només potenciem la comunicació amb
els nens, sinó també amb les famílies (a través del Kinder, entrades i
sortides, entrevistes, reunions...)
Tenim la responsabilitat d’acompanyar els nens en el dia a dia, amb una
actitud de respecte, d’exploració i de disponibilitat constant, oferint l’oportunitat
que s’expressin lliurement en un clima de confiança, seguretat i respecte.
Gràcies al llenguatge ens podem comunicar; ens permet expressar idees,
pensaments, sentiments i coneixements a més d'afavorir el desenvolupament
social i afectiu.
QUIN ES EL PAPEL DE L'ADULT?
L'adult és la persona de referència del nen per això hi ha uns punts
importants per dur a terme:
COM PODEU TREBALLAR LA COMUNICACIÓ I EL LLENGUATGE:
Hi han moltes maneres de treballar el llenguatge, des que s’aixequen
fins l’hora de dormir, ja ho esteu treballant, ja que sovint els hi parleu i
expliqueu les situacions: com has dormit?, anem a rentar les mans, a que vols
jugar... però hi ha activitats lúdiques que poden ajudar-nos.
- Contes o titelles: hi ha molts contes que afavoreixen la participació dels nens o simplement nosaltres quan expliquem els fem participar, amb preguntes o accions. Amb els infants més petits es poden fer titelles de dits o fer molts moviments gestuals i facials.
- Jocs: poden ser jocs de taula, de falda amb els més petits, imatges d'objectes, animals, cotxes... i fer preguntes; sempre que siguin jocs on és necessària la participació de l'adult, si els nens volen jugar amb les seves joguines o fan joc simbòlic aquí se l’ha de deixar sol, per tal desenvolupar la seva imaginació i creativitat (sempre amb una vigilància i si hem d'entrar, respectant sempre el seu joc).
- Dibuix: si heu explicat un conte, podeu dir al nen que dibuixi el protagonista o allò que li ha agradat més del conte. O fer un dibuix lliure i que us expliqui que ha dibuixat. Amb els petits es poden fer ditades a un dibuix (ex: animal, explicant que és?, com fa...
- Música i ball: escoltar música, que ballin, que cantin ajudant-nos de gestos o mímica.
Amb els nadons es pot repetir els sorolls que emeten, tindre sempre un
contacte molt visual i explicant en tot moment el que fareu amb ell (és hora
del bany, de la fruita..)
OBJECTIUS
- Utilitzar el llenguatge com a instrument de comunicació i de representació.
- Estar atents i no interrompre ni molestar al que parla.
- Expressar emocions, necessitats, desitjos, sentiments, a través del llenguatge i fer servir el gest, el moviment, imatges, sons...
- Conèixer i gaudir del joc, cançons o de les diferents activitats.
- Crear un vinculo socioafectiu.
- Observar i conèixer les diferents activitats realitzades.
- Representar el propi cos, els seus elements i les seves possibilitats d´acció i d´expressió.
Així que recordeu papis:
Escolteu-los amb atenció i interpreteu el seu llenguatge corporal, gestos i
sons.
Parleu amb els nens, dediqueu una estona per conversar i jugar. Encara que
no parli perquè són petits els nens ens entenen, imiteu-los, parleu amb ells.
Recordeu que estem a la vostra disponibilitat per qualsevol dubte o
preocupació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada