dijous, 7 de maig del 2020

Comunicació i llenguatge


Hola  famílies!!

Des de la llar d'infants creiem que una bona comunicació és la base per a un bon desenvolupament. Per aquest motiu no només potenciem la comunicació amb els nens, sinó també amb les famílies (a través del Kinder, entrades i sortides, entrevistes, reunions...)
Tenim la responsabilitat d’acompanyar els nens en el dia a dia, amb una actitud de respecte, d’exploració i de disponibilitat constant, oferint l’oportunitat que s’expressin lliurement en un clima de confiança, seguretat  i respecte.

Gràcies al llenguatge ens podem comunicar; ens permet expressar idees, pensaments, sentiments i coneixements a més d'afavorir el desenvolupament social i afectiu.


QUIN ES EL PAPEL DE L'ADULT?

L'adult és la persona de referència del nen per això hi ha uns punts importants per dur a terme:




COM PODEU TREBALLAR LA COMUNICACIÓ I EL LLENGUATGE:

Hi han moltes maneres de treballar el llenguatge, des que s’aixequen fins l’hora de dormir, ja ho esteu treballant, ja que sovint els hi parleu i expliqueu les situacions: com has dormit?, anem a rentar les mans, a que vols jugar... però hi ha activitats lúdiques que poden ajudar-nos.

  • Contes o titelles: hi ha molts contes que afavoreixen la participació dels nens o simplement nosaltres quan expliquem els fem participar, amb preguntes o accions. Amb els infants més petits es poden fer titelles de dits o fer molts moviments gestuals i facials.
  • Jocs: poden ser jocs de taula, de falda amb els més petits, imatges d'objectes, animals, cotxes... i fer preguntes; sempre que siguin jocs on és necessària la participació de l'adult, si els nens volen jugar amb les seves joguines o fan joc simbòlic aquí se l’ha de deixar sol, per tal desenvolupar la seva imaginació i creativitat (sempre amb una vigilància i si hem d'entrar, respectant sempre el seu joc).
  • Dibuix: si heu explicat un conte, podeu dir al nen que dibuixi el protagonista o allò que li ha agradat més del conte. O fer un dibuix lliure i que us expliqui que ha dibuixat. Amb els petits es poden fer ditades a un dibuix (ex: animal, explicant que és?, com fa...
  • Música i ball: escoltar música, que ballin, que cantin ajudant-nos de gestos o mímica.
Amb els nadons es pot repetir els sorolls que emeten, tindre sempre un contacte molt visual i explicant en tot moment el que fareu amb ell (és hora del bany, de la fruita..)  

OBJECTIUS 

  • Utilitzar el llenguatge com a instrument de comunicació  i de representació. 
  • Estar atents i no interrompre ni molestar al que parla.  
  • Expressar emocions, necessitats, desitjos, sentiments, a través del llenguatge i fer servir el gest, el moviment, imatges, sons... 
  • Conèixer i gaudir del joc, cançons o de les diferents activitats.
  • Crear un vinculo socioafectiu.
  • Observar i conèixer les diferents activitats realitzades.
  • Representar el propi cos, els seus elements i les seves possibilitats d´acció i d´expressió. 
Així que recordeu papis:
 
Escolteu-los amb atenció i interpreteu el seu llenguatge corporal, gestos i sons.

Parleu amb els nens, dediqueu una estona per conversar i jugar. Encara que no parli perquè són petits els nens ens entenen, imiteu-los, parleu amb ells.

Recordeu que estem a la vostra disponibilitat per qualsevol dubte o preocupació.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada